Lusid Rüya ve Astral Seyahatin Kabalistik Rehberi

Merkür ve Hermes ve Psikopompos 








Knight Daath'e erişmek üzere Merkür'ün sembolü kadüsü ve psikopompos ("ruhların rehberi", Hermes'in bir sıfatı) Hermes'in kullanımını önermektedir. Gırtlak merkezinin Merkür'e ilişkisi göz ardı edilmemelidir, zira içimizde kurmak istediğimiz ilişki budur: Yüksek benliğimiz ve zihnimizin desteğiyle yüksek alemlere erişmek ve günlük bilincimize bilgisini getirebilmek. Esasen Hermes'in yaptığını yapabilmeyi isteriz: "Dünyalar arasında gezmek" ve psişik varlığımızda bunları birleştirmek.

Merkürün simgesi Kadüs, Luna (ay), Sol (güneş) ve Terra'nın (dünya) bir arada gösteren bir semboldür. Bir arada oldukları vakit, psişik anatomimizin bu yönünü açıklarlar. Bir yandaki lunar işlev, beyin, sinir sistemi ve psişik işlevlerimizi simgeler, diğer yandaki solar işlev ruhsal güçlerimizi, yaşam enerjisi ve sezgiyi simgeler. Bunlar maddeyi simgeleyen eşit kollu haçın üzerinden geçerler. Dört Elementin haçı maddi yaşamın sembolüdür ve hem yaşadığımız dünya, hem de fiziksel bedenimizi simgeler.

Merkür sembolünde görürüz ki maddi enerjiler güneşin veya ruhun Solar enerjileri tarafından idare edilir. Oysa, bu ruhsal güçler zihin ve insanın fiziksel beyni tarafından idare edilirler. Diğer bir deyişle, beyin kişinin ruhsal sağlığına göre onları yönlendirir veya baskı altında tutar.

Ayrıca, çok önemli bir noktayı açıklar. Kalp, güneş, beyin ve ruhsal uyanış arasındaki ilişki.

Tanrıların habercisi olarak Merkür, beyin ve psişik kalbin üstlendiği bilginin yaratılışı veya yorumunu yapmaz, sadece bilginin aktarımını destekler. Kalp sezginin kaynağı, Ruhun Sesi, İçsel Mürşittir, sadece onu uyarmakla şuurlu ve özgür varlıklar olabiliriz. Ama, bütün sevgisiyle uyarılmış kalbin enerjisi iç görü ve anlayışın oluşması için fiziksel beyne devredilmesi gerekir. Bunu yaparken Gırtlak Merkezinin yardımı gerekir. Enerji beyine ulaştığı zaman kalbe dönebilmeli veya merkür Merkezi aracılığıyla ruhsal değerlendirme için bilgi gönderebilmedir. 

Burada bazı kişilerin kafaları karışır. Kalbin sezgi merkezi olduğu söylenir, oysa dünyevi bilinçte sezgi fiziksel beyinde hipofiz salgı bezidir. Acaba, psişik kalbin gerekli işlevleri olmadan sadece hipofizi uyandırmak mümkün değil mi?

Bunun cevabı evettir. Kalp, hipofiz ve ruhsal gelişme arasındaki kafa karıştırıcı ilişkiyi anlayabilmek için, anlamamız gerekir ki ezoterik tradisyona göre bu organlar Solar (güneşsel) niteliklidir ve böylelikle maddi ve ruhsal güneş tarafından etkilenirler. Hipofiz salgı bezi nasıl fiziksel ışığa tepki gösteriyorsa, aynı şekilde Kalbin - Sevgiyle dolu bir Kalbin - uyarılmasının neden olduğu ruhsal ışığa karşı da tepki gösterir. 

Beyin Lunar'dır (aysal) ama belirli işlevlerle ilgili bazı yönleri farklı gezegenlerin etkilerine de tepki gösterir.

İşte, önceden kalbi ve beyni uyandırma gereği psişik diyarlarda seyahat etmenin gerekleridir. Beyinsiz uyarılmış bir kalp pratik anlayıştan son derece yoksundur ve kalpsiz bir beyin psişik olarak işlevseldir, ama bu sadece soğuk ve duyarsız bir şekilde olabilir. Merkür bizim "Düşünen kalp" ve "His eden beyin" kurmamıza yardımcı olur. Bunu yapmakla, birlik kurularak tezat giderilir ve bedenimizin maddi ve psişik güçleri ahenkli bir şekilde harekete geçer.  

Mavi ve morların kullanımı Daath, Yüksek Zihin (Mavi/Hesed) ve Bilinçaltı (Mor/Yesod) arasındaki ilişkiyi gösterdiği söylenir. Böylece, meditasyon ve tefekkürlerimizle temas kurduğumuz Daath veya Bilgi küresi kişisel bir küredir ve hakkında bir sürü tehlikenin yazıldığı ve atfedildiği Hayat Ağacındaki kişilik ötesi Kozmik Daath değildir.  

O ayrıca, daha kolay erişim sağlayabileceğimiz ve erişebileceğimiz Yüksek Üçlemin (Keter, Kokmah, Binah) bir sentezidir. [xii]

Ayrıca, eğer astral diyarın kapısı veya esas küresi daha düşük bir evrede Daath'in yansımasıysa, içimizdeki Daath ilkesi üzerinde tefekkür etmemiz bir yandan Yesod'un cinsel ve yaratıcı güçlerini yüceltirken, diğer yandan astral bilince daha tam girmemizi sağlamalıdır.   

 

Doğudan bazı Ek Fikirler

Çin ve Moğol Çi Kung'da gırtlak merkezi üzerinde meditasyon tam bu nedenler için kullanılır: (1) cinsel enerjinin dönüştürülmesi ve yüceltilmesi [xiii], ve (2) şuur projeksiyonunu destekleme ve lusid (berrak ve net görüntülü) rüyayı sağlamak. O kalp ve beyin arasındaki bağlantı merkezidir.

"Rüya Yogası üzerinde çalışan Taoistler, bilinçli bir şekilde uyanık halden rüya haline geçiş yapabilmek için uyumadan önce boyun üzerinde dikkatlerini odaklarlar. Lusid olarak rüya görebilmek kişiye Çi (içsel enerjisi) üzerinde daha çok kontrol kurmasını sağlar ve bilinçli olarak yaşam ve ölüm arasında köprü kurmasını sağlar." [xiv] 

Şuurlu rüya görme, "Yetmiş - İki Majikal Beceriyi" uyandırıp zamanı geldiğinde uyanık dünyaya devretmeye  yarar. Bu ilginç bir rakamdır, zira Tanrının "Büyük İsmi" veya Şemhamforeş'in (Schemhamphoresch) permütasyon sayılarına uymaktadır. teorik olarak her bir İsim, İşaret, Mühür ve tekabül [xv] aşağıda vereceğimiz teknikle uyandırılabilir. 

Hint ve Batı tekniklerinde boyun, hava, ruhsal enerjiyle ilintilidir ve Taoist uygulamalarda şuurla ilintilidir.  

 

Uygulama

Doğa filozofları [xvi] şuur projeksiyonu gerçekleştirmek için üç yöntem önerirler: zihinsel, astral ve eterik projeksiyon.

İlk teknik projeksiyon için boyun merkezinin kullanımını öneriyor ve fizik ve psişik bedenlerim birbirinden  ayrılması boyun seviyesinde olacağını belirtirler. Aşağıdaki deneme bu temel kavram üzerine dayanmaktadır.

Bilinçaltına anlamlı bir şekilde düzenli bir dizi imgeler sunabilmek için ya başlangıçta Hint Tatvik semboller, Simyasal Element sembolleri veya Kerubic Semboller kullanılabilir. Sonradan asli yedi gezgenin sembolleri yerine göre kullanılır. Bu sembolleri arda arda kullanmakla bilinçaltına bu sembollerin anlamlı olduğunu ve şuuru bir seviyeden diğer seviyeye aktarmanın anahtarları olduklarını öğretmektir.  

Eğer sürekli yapılırsa, bir süre sonra sembollere ihtiyaç olmayacaktır ve samimi bir şekilde, temiz bir kalp ve zihinle yapıldığında çağrılan rüya hallerin birinde kişi "içsel seviyesini" potansiyel olarak gerçekleştirebilir.   

Tam bir astral projeksiyon hemen hasıl olmazsa da, lusid rüya kalitesi, rüya anımsaması ve hatta "majikal sesin" bir nebze artışı yaşanır. Bu "beden dışı" rüya hallerinden azami derecede faydalanmak ve tam kontrolü bir şuur projeksiyon gerçekleştirmek üzere onları yoğunlaştırmak öğrencilere kalmıştır.  

Başka projeksiyon metotlarından farklı olarak, düzenli bir çalışmayla, burada özetlenen metot ince bir şekilde gelişmeye neden olur, rüyaları artırır, sonra lusid rüyalar başlar, nihai olarak astral projeksiyon gerçekleşir, böylece şuur yavaş yavaş bu yeni hallere intibak eder.

Basamak Bir - Dört Element ve Ruh, ayrıca da Yedi Gezgen İşaretlerinin sembollerini elde ediniz. Toprakla başlayınız, sonra günler geçtikçe Su, Hava, Ateş ve Ruh ile devam ediniz. Temel işlem değişmeyecektir, sadece projeksiyonu gerçekleştirmek üzere kullanılan semboller değişecektir. Dolayısıyla, kolayca imgeleyebileceğiniz sembolleri seçiniz ve bunları altın, fosforlu beyaz veya zıt renkleri şeklinde kullanınız.    

Basamak İki - Uyumak üzereyken ve hatta sadece birkaç dakika rahatlarken, dikkatinizi gırtlak çıkıntısına odaklayınız ve orada yaklaşık bir tenis topu büyüklüğünde parlak lacivert (veya çivit/mor ötesi) bir küre hayal ediniz. Sanki içten aydınlanıyormuş gibi parlak ve yarı şeffaf yapınız. Merkezi Tiroit salgı bezleri civarında olsun. Ayrıca boyunun arkasına değecek kadar büyük olmalıdır ve çok büyük olarak imgelenirse (Regardie'nin önerdiği gibi) [xvii], uç çevresi buruna ve alt çevresi kalp veya timus salgı bezine değebilir. Burada önemli olan, imgenin önünüzde yassı bir tabak gibi değil üç boyutlu olmasıdır. Böyle küre veya top boyunuzu ve kafanızın bir kısmını kapsayacaktır. Hayal gücünüz içinize doğru yönlendirilmiştir. Eğer hayal gücüne yardımcı oluyorlarsa, söz konusu organlar imgelenebilir, yoksa tamamen parlak küre üzerinde odaklayınız ve her şeyin sadece bundan ibaret olduğunu düşünüz, kendinizi içinde kaybediniz. Kendinizi onun ortasına yerleştiriniz, etrafınıza bakınız ve rengin biraz farklı gölge ve tonlarının sonsuza dek her tarafa uzandığını hayal ediniz.      

Basamak Üç - İlk basamağa aşina olup istediğinizde çivit küreye girebildikten sonra, orada rahat edebildikten sonra Toprak Elementi için seçtiğiniz sembolün yanınızda olduğunu imgeleyeniz. Bir süre veya uyuyuncaya kadar önünüzde parlak bir şekilde durduğunu ve Toprak Elementin özelliklerini içerdiğini hissediniz, bunlar ağırlık, yoğunluk ve somutluk gibi şeylerdir. Bunu beş veya yedi gün uygulayınız, sonrada bir sonraki sembole geçiniz. Ruh dahil, bütün elementleri tamamladıktan sonra, Gezegen sembollere geçiniz. 

Basamak Dört - Gezegen sembollerle önünüzde birkaç seçenek vardır. Örneğin, Luna (ay) ile başlayarak Hayat Ağacına tırmanarak sırayla onlardan geçebilirsiniz, veya Satürn ile başlayarak Hayat Ağacından aşağı inip sırayla geçebilirsiniz. Üçüncü seçeceğiniz, günü idare eden gezegene göre onlardan geçebilirsiniz. Her bir sembolle birkaç devre geçirmekte fayda olduğuna göre, üçüncü metot daha kolay hatırlanabilir bir sıra içerir.      

Deneyimlerinizi günlük defterinizde not ediniz ve kullandığınız semboller arasında herhangi bir bağlantı kurulup kurulmadığını kaydediniz.

Her bir gezegensel sembole en az beşten yedi devre arasında harcamakta fayda vardır, veya uyumadan önce altı veya yedi hafta onlarla çalışmanız gerekiyor. Bunlara ilaveten daha önce Elementlerle çalıştığınız dört veya beş hafta toplam 10-12 hafta gece çalışması içermektedir. Ayrıca, uyanır uyanmaz o günün sembolü bir iki dakika imgelenebilir, yeter ki tekrar uykuya dalmayınız!  

Deneyimleri konusunda ORA Projesi'ne uygulamaları tamamladıktan sonra deneyimleri konusunda bilgi göndermek isteyenler, şu adrese gönderebilirler: Mark Stavish, M.A., ORA Project, Philosophers of Nature, P.O. Box 2920, Wilkes-Barre, Pennsylvania 18703-2920. Gönderilen yazılar geri gönderilmez ve ileride referans olarak PON araştırma dosyalarına konulacaktır. Lütfen ezoterik geçmişiniz belirten kısa biyografinizi de iliştiriniz, varsa, özellikle kabala, simya ve ritüel maji içeren özgeçmişinizi açıklayınız.   

ORA, Okült Araştırma ve Uygulama Projesidir (Occult Research and Application Project) ve mevcut Hermetik öğretiler için yeni uygulamaları bulmak ve modern dünyada kullanımı için geleneksel bilgi ve teknikleri tetkiki için tasarlanmıştır.



Türkiye'nin ilk parapsikoloji mobil uygulaması çıktı ! Şuanda ingilizce ve türkçe olarak hizmet vermektedir. Yüzlerce içerikleriyle şimdi Play Store'da. İçindekiler : Parapsikoloji , psikoloji , şifalı bitkiler ve taşlar nedir ? Ne işe yararlar ? , mitoloji ve daha fazlası için aşağıdaki linkten tıklayarak indirebilirsiniz.





























Alıntı

"Sunuş" hazırlayan Jean Dubuis, 5nci Yıllık Doğa Filozofları Konferansı, Colorado Springs, Co. 20-24 Mayıs, 1996.

[ii] For a very effective and simple approach to awakening the psychic centers see: Wisdom of the Mystic Masters by Joseph Weed.

[iii] Kundalini, Tekamül ve Aydınlanma (Kundalini, Evolution and Enlightenment), Derleyen John White. Anchor Press, Doubleday, Garden City, New York. 1979. Sayfa 83.

[iv] Kılıç ve Yılan, Majikal Felsefe Üçlüsünün 2. cildi (The Sword and the Serpent vol. 2 of The Magical Philosophy) yazan Melita Denning ve Osborne Phillips. Llewellyn Publications, St. Paul, MN. 1988. sayfa 188 ve 189.

[v] White. Restore Edilmiş Yeni Ahit'ten (The Restored New Testament) yazan J.M. Pryse. Sayfa 432.

[vi] Orta Sütun (The Middle Pillar) yazan Isreal Regardie, Llewellyn Publications, St. Paul, MN. 1991. Sayfa 113.

[vii] "      "     sayfa 116.

[viii] Kabalistik Sembolizme Pratik Rehber (A Practical Guide to Qabalistic Symbolism) yazan Gareth Knight. Samuel Weiser, Inc., York Beach, Maine. 1978. Sayfa 102.

[ix]   "     "  

  •    "     "
[xi] Knight, sayfa 105.

[xii] Knight, sayfa 111; Dubuis, 1996.

[xiii] Tiroit ikinci derece bir cinsel organdır.

[xiv] Tao'un Şıfacı Işığını Uyandırınız (Awaken Healing Light of the Tao) yazan Mantak & Maneewan Chia. Healing Tao Books, Huntington, New York. 1993. sayfa 223-34.

[xv] Bakınız Altın Şafak Hermetik Cemiyeti Kabalası (Kabbalah of the Golden Dawn) yazan Pat Zalewski, Llewellyn Publications, St. Paul, MN. 1993. Sayfa 15-36 ve sayfa 187-223.

[xvi] Kabala - Ders 65, Doğa Filozofları (Qabalah Lesson Number 65, PON) Wheaton, Il. Copyright 1989.

[xvii] Gerçek Şifa Sanatı (The True Art of Healing) yazan Israel Regardie. Derleyen Marc Allen. The New World Library, San Rafael, Ca. 1991. Sayfa 32.

Yazan Mark Stavish M.A., FRC, SI

Yorumlar

Popüler Yayınlar